Rubrik

Efter att ha segat mig rejält på morgonen tog jag bussen 10.05 till stallet. Vandrade den 2,5 km långa vägen på isgata. Kan ni tänka er hur långsamt det gick eller? Man kunde inte länga på stegen över huvudtaget.

När jag kom fram mockade jag till Berry, Avanti har åkt så det var inte mycket att göra. Strax därpå kom Tina och Anna och berättade att lite isisar skulle vaccineras så jag hämtade in HebaBeba. Veterinären kom strax därefter. Det var ganska intressant att kolla lite i hästarnas pass. En stor överraskning var att Lejontass är efter Haukur. Tassen som är så snäll och lugn, ni islandshästtöntar vet hur Haukuravkommor brukar bli ;)! Jag är inte så rädd för att folk därute med avkommor efter honom ska ta illa upp för de flesta jag har träffat håller med om att det brukar bli så.

Tack och lov gick det i alla fall bra att vaccinera allesammans, inte ens fölen bråkade. Därför gick i sedan ut med de i hagen igen och jag hämtade in Disa. Disa är lite smal och ganska liten så jag kan säga att det inte var lätt att rida henne. Jag kunde inte hålla om med skänklarna så det gick som det gick.

Gymir stod näst på tur. Gjorde lite NH med honom och jäklar vad han börjar bli duktig. Han kommer när jag signalerar och är bara ja.. Helt fantastisk. Håller på att lära honom buga och snart så, snart kan han! När jag inte kom på mer att göra från marken hoppade jag upp på honom. Brukar ha halsring men idag skippade jag den, hade inte ens grimma på. Han var helt otroligt. Jag gjorde bakdelsvändingar, volter, vändingar, travade, galopperade, saktade av och gjorde halt. Jag kan inte annat än att än en gång säga - min häst är fantastisk!

När jag roat mig med Gymir red jag Jens nordistravare. Hon var pigg som f-n så det gick ju som det gick. Försökte galoppera men hon blev bara sur när jag gjorde galoppskänkel. Kanske får prova ute någon gång först.

Efter ridpasset fick Jens göra i ordning henne så hjälpte jag Tina in med hästarna och sen skjutsade hon mig till busshållplatsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0