Konstig dag på något vis

Jag vet inte om idag. Allting känns så konstigt på något vis. Inte för att jag har gjort något annorlunda mot vad jag brukar göra. Det är bara något.

Mockade några bockar i morse, orkade inte engagera mig särskilt mycket. Just nu känns det som om all min inspiration är puts väck. Jag tror att det har att göra med att det är svårt att rida ut just nu. Jag älskar verkligen att rida ute - det är så härligt! Eftersom ingen av hästarna jag rider har broddar på så blir det lite knepigt.

När jag äntligen var klart med allt skitkörande och vattensläpande tog jag in Gymir. Jobbade lite NH med honom idag igen, han var ganska duktig faktiskt. Eftersom jag som sagt inte har så mycket inspiration just nu höll jag inte på så länge och släppte därför ut honom i hagen sen.

Visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag krattade lite utanför stallen, sopade stallgången och städade upp i foderkammaren. Försökte platta till gödselstacken men det var ett mer eller mindre hopplöst fall så jag la det på hyllan och red nordisen istället.

Till en början gick det ganska bra men sen började hon bara springa på snedden och när jag "blockerade" med innerskänkeln krullade hon ihop halsen och försökte sparka bakut. Det är ganska drygt när man är van vid att rida med skänklarna, och det helt plötsligt inte går....
Nåväl....


Jag ska inte tråka ut er mer.


Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0