Moppeinvigning och möte

När jag vaknade i morse tänkte jag: Screw you Skånetrafiken! Idag tar jag moppen!

Sagt och gjort. Allting gick bra fram till grusvägen upp till Sandvången där det var lite slaskigt. Fick köra lugnt och försiktigt och försöka träffa grusspåren. Klarade mig i alla fall utan att trilla.

Solen lyste från en ljusblå himmel och det var så pass varmt att man kunde gå utan jacka.

Började med att mocka till lilla Duffy då Sandra var på kurs idag. Han är inte så farlig att mocka till så det gick fort.
Fyllde sen hans höpåsar och la upp kraftfoder.


När allt var klart till Duffy gick jag ner och mockade till Luckan. Susanne hade redan gjort i ordning hennes mat så det var bara att ta fram den och sen fylla på vatten i boxen och hagen.


Efter min lilla stalltjänst gick jag och hämtade Heba. I stallet träffade jag sen Emma som gav mig en påse godis som tack för hjälpen med Elmer. Det tackar vi inte nej till!
Sadlade och tränsade Heba och tänkte sen rida ut, men det var för halt så jag tog ridhuset istället.

Jobbade mycket med tempoväxlingar i tölten och satte sist igång med den ökade. Satte pisken på rumpan på henne och j-vlar vad det gick! Det kändes som att sitta i en brant uppförsbacke ungefär. Otroligt häftig känsla.


Då Heba fått mat och blivit utsläppt i hagen drog jag på möte till Edda. Vi planerade vårterminen för lektionseleverna och även vad vi skulle skriva i vårt informationsblad. Tog väl en och en halv timme och sen drog jag tillbaka till Sandvången där jag red Black Hell.
Till en början var hon rätt bråkig men samarbetade sen fint och höjde ryggen riktigt bra. Red henne inte så länge då hon inte blivit riden så mycket på sista tiden.


Sista hästen för dagen var Gymir. Jobbade lite med dressyren och det gick finfint. Lite växlig var han, men inte alls som han var förr. Kunde inte galoppera då det var fyra andra hästar i ridhuset.


Strax innan klockan hunnit bli sex moppade jag hem igen och gick ut med hunden. Nu har jag jobbat lite vid datorn och försökt kolla på "Ponnyaktuen", men det buffrade så mycket så jag orkade inte.



Gymir från Wreta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0