Ibland bara funkar det

Är det inte fantastiskt? När det funkar alltså.


Började med Gymir idag. Jobbade mycket på dressyren, med skänkelvikningar och lite annat. Han kom ner fint i traven, vilket vi har haft problem med innan. Jag vill inte att han ska gå och ljuga eller gå emot så jag är ganska kräsen vad gäller formen. Idag gick det dock bra. Problemet jag har haft är att han travar så jäkla snabbt! Han är ju en liten töltare så han väljer helst den framför traven. Han har alltså svårt för att trava, växlar ofta när man tar för mycket i honom, svänger eller liknande. Därför är det också så svårt att rida honom i riktig form i traven.

Idag dock bara släppte det. Med ett endaste litet jätteenkelt tips från Carolina som har samma problem så funkade det. Han travade superbra och var så mjuk och fin så jag vet inte vad. Susanne som är en mycket duktig dressyrryttare har sett mig trava tidigare och såg mig nu. Hon sa att "Nu travar han fasen så mycket bättre". Ibland blir man bara glad.


Red sedan lilla Dimma en stund. Jobbar mycket med att få fram henne och att få tölten till att sitta. Gjorde jättesmå, snabba volter och jagade på bakdelen så gick det mycket bättre.


Sen kom jag då till lilla Black Hell. Äntligen går hon i form i både skritt och trav. Hon var riktigt pigg idag dock. Lisa höll lektion i andra änden av ridhuset så jag hade den andra halvan. Varje gång jag svängde över i höger varv gick hon helt i sidled till vänster och drog mot Lisa. När jag väl lyckades parera något sånär (hon förstår inte riktigt skänkelhjälperna) hoppade hon runt, stegrade sig, stampade med frambenen, sparkade bakut och surade. Jag trodde seriöst att jag skulle flyga, men jag lyckades hålla mig kvar trots allt.



Händelserik dag? Ja, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0