Det bara gjorde så ont..

Idag när jag körde till skolan (ja, jag körde, för jag missade bussen eftersom Skånetrafiken gjort om alla tider) lyssnade jag på radio. Till slut blev det nyhetssändning och det pratades om djurplågeri. Tydligen är maxstraffet för djurplågeri, två års fängelse och än har ingen dömts till detta. Inte ens när ett gäng killar hällde typ tändvätska eller något på en kanin, tuttade fyr på den och sen hetsade en hund till att ha ihjäl den. Allt filmades och lades ut på YouTube. När jag hörde detta kände jag tårarna bränna bakom ögonlocken. Jag kan inte hjälpa det, men de gånger jag blir som mest berörd är när djur är inblandade på något sätt och behandlas illa. Det skär i hjärtat att folk kan bete sig på detta sättet. Dessutom är maxstraffet ett jävla skämt, till råga på allt har ingen en dömts till ett så högt straff.

Nej... Skitsaker som huruvida man ska få ladda ner en låt eller inte ältas hit och dit. Laddar du ner en film får du dödsstraff i jämförelse med om du misshandlar och plågar ett djur. Nu får Sverige fan skärpa sig. Jag skäms över att vara människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0