Min dag

Puh. Jag steg upp i ottan. Eller ja, så tidigt var det kanske inte. Men för att ha varit uppe jättesent är det tidigt att gå upp klockan sju.
Steg upp, åt frukost och blablabla osv. Gick en sväng med hunden och gick sen hem för att invänta Saga och hennes mamma.
Vi åkte först till Borrby och lämnade Wilmer hos Sagas morfar. Sen körde vi hennes mutter till Tomelilla och fortsatte därefter till Graneborg.

Saga red Hördur och under tiden tog jag lite foton och fick sällskap av den väldigt kelna katten Fläckan.
Hon är söt, men ska jämt bli kliad.


Fläckan

Efter Graneborg styde vi kosan mot Sandvången där vi tog en tur på Heba och Dimma. Eftersom vi var JÄTTEhungriga blev det en kort tur som följdes av ett besök på "Mårtens" där vi käkade varsin baguette.

När vi krängt klart tvingade Saga med mig till Österlengymnasiet, som jag typ aldrig varit på tidigare. Där kutade vi runt i ridkläder som två idioter medan hon skulle snacka med någon om sin praktik, skolgång och annat mög. Måste säga att det var en väldigt "skolig" miljö. Något jag inte är van vid.

Väl hemma har jag städat, handlat, lagat mat, lagt ut moppen på blocket och lite annat smått och gott.



Citat från tidigare idag:
Saga och Louise står i stallgången och gör iordning hästarna för en ridtur.
Saga: Om nu dom säger att tvådelade bett ligger så dåligt i hästens mun, hur kan det då komma sig att vissa hästar trivs så jäkla bra med det då?
Louise: Jamen hästar ser ju olika ut i munnen.
Saga: Ja, det är det jag menar... Men smaken är som baken.
Louise: Ja, tvådelad.

HAHAHAHA! Ibland har vi sämst humor xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0