Trångsund, IKEA och drama i en Uppsalaförort

Carro har varit hos mig sen i måndags men igår skiljdes vi åt på Stockholm C där hon drog till Lund och jag stack hem till syrran i Trångsund. Vi lyckades hamna mitt i ett gäng med Modofans och fick tränga oss förbi dem med vassa armbågar. Jag lyckades komma med pendeln och hoppade av på rätt hållplats. Jag tänkte inte på att man kunde åka på samma biljett i en timme, så jag tog vad mor och far gav mig och vandrade vidare hem till dem. Efter cirka 25 minuter var jag framme och var varmt välkommen. Efter en minilunch bestående av en macka gick jag, Cajsa och Nisse till lekparken för att träffa några andra mammor och barn. Vädret var underbart och jag kunde sitta med min kära syrra och bara prata, något som inte händer ofta. Nisse sprang runt och lekte och lite senare kom de andra mammorna som jag fick säga hej till.
Efter ett bra tag gick vi tillbaka till deras hus och chillade lite. Jag kollade på TV, somnade i soffan och vaknade sen med en STOR skål med lördagsgodis framför mig, den högg jag in på.
När socksuget var stillat bakade jag och Tilda lite kanelbullar. Under andra jäsningen fick vi en mumsig kvällsmåltid bestående av pasta och köttfärssås. Efter maten penslade vi bullarna, strödde på pärlsocker och stoppade in dem i ugnen. Strax hade vi fyllt farmors fat med massvis av gyllenbruna kanelbullar. Denna idyllen varade inte länge - vi tog nämligen fatet med oss upp och kollade på en film när flickorna var mindre och under tiden försvann samtliga bullar. Jag måste själv säga att de var ruskigt goda så nog hjälpte jag till med att käka upp dem.
Runt tiotiden gick vi och lade oss. Jag fick sova på en madrass bredvid Tilda.

Vid halv nio gick jag ner och slappade lite med en Amelia i näven. Cajsa och Fripp tog en springtur så jag och Nisse gick ut i trädgården och lekte lite i det fina höstvädret. När de andra kom tillbaka plockade de alla mogna björnbär och sen tog vi lite frukost. Efter frukosten facebookade jag lite och senare begav vi oss till IKEA för att äta lunch och träffa Jenny, Martin och Adam. På vägen dit stannade vi på Stadium och en stor loppmarknad (Cajsa jublade av lycka) men till sist kom vi fram och intog X antal köttbullar. Det var kul att träffa familjen W igen också :)!
Efter IKEAbesöket fick familjen L lite fästingsprutor och senare skjutsade de mig till centralen där jag med nöd och näppe hann med ett tåg (annars hade jag fått vänta en timme) till Uppsala. Därifrån tog jag bussen hem.
Väl hemma pratade jag med min älskade mamma i telefon och sen moppade jag till stallet.
Påväg till stallet så jag en tjej stå på andra sidan vägen vid en man som låg ner på rygg, jag såg att hon försökte ta pulsen så jag tvärnitade och ställde moppen på trottoare för att se om hon behövde hjälp. Några andra stannade också men jag fick ringa ambulansen. Mannen klagade på att han hade ont i hjärtat, verkade som om han var alkoholpåverkad. Det blödde åtminstone inte men han hade en stor bula. Ambulansförarna fick snabbt iväg honom, de fick ta honom på en bräda, och sen körde jag vidare till stallet och fixade till Gymir och Hrima. När jag var klar körde jag hem.

PUSS OCH HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0