Louise löper amok!

Jag blir galen! När ska det här få ett slut?

Jag var i stallet igår och skulle ge Gymir mat. Pratade med en av tjejerna i stallet och vi pratade om hur bra det var att det fanns ridhus. Hon frågade då mig om det går att rida islandshäst i ridhus och om de kan gå i form och galoppera som vanligt.

Ursäkta.. Men vad var det här för frågor? Klart att man kan rida en islandshäst i ett ridhus och varför skulle de inte kunna gå i form och "galoppera som vanligt". Jag är så trött på alla dessa fördomar.

Idag var det också en som sa: Ja, här finns ju en massa bra stigar för dig att rida på..

Vaddå? Jag rider inte bara i skogen. Jag och min häst är inga skogsmullar för  f a n.

Upprörd red jag ut en sväng men gick sen in i ridhuset. La fram några bommar som jag tänkte trava över när hopptränaren kom in i ridhuset. Jag tänkte inte mer på det utan red på som vanligt.

Jag kan ju bara säga att Gymir var en jäkla pain in the  a s s  först men sen var han sviiiiinfin. Gymir travade över de där bommarna utan problem och nämnas kan ju att hopptränaren red sin stora bruna över dem också - med samma avstånd!

Dessutom gick min lilla skogsmulle i form och han travade bättre en de stora hästarna.


Jag blir ändå galen. Tänk så skulle jag fråga: "Men man kan väl inte rida ut på de där stora hästarna? De är väl rädda för allt?"


Kommentarer
Postat av: Gun

Folk är väl okunniga och då är det bra att du kan lära dem. Gymir är jättefin. Härligt att rida. Jag red när jag var ung och kan fortfarande längta efter att rida igen.

2009-10-30 @ 17:40:21
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, folk är okunniga, men också inte särksilt villiga att lyssna.

Tack så mycket, Gymir betyder mycket för mig.

Vad kul att du red när du var ung, jag tycker verkligen att du ska börja igen. Det är helt underbart.

2009-10-30 @ 18:50:42
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0