I'm on my way!

Hurra!
På lördag kommer jag att ta mig neråt Skåne. Beräknas vara framme på söndag.
Gymir kommer sättas på lastbilen på måndag och han är framme på tisdag. Jag längtar verkligen tills vi båda är hemma i underbara Skåneland igen!

I morse när jag vaknade var det däremot snö utanför!! Det märks att man är 70 mil längre norrut än vad man är van vid.
Jag käkade i alla fall frukost bestående av korv och bröd (ja, går man inte upp förrän halv elva så får man det) och stack sen till stallet. Där hade jag sällskap av både Eva och Sofia. Hrima mår i alla fall bra, har inte feber eller något men hon får ändå vila tills hennes sår på benet har läkt ihop. Frågade Eva om hon kan passa Gymir på söndag och måndag och det kunde hon - verkligen supersnällt av henne. Hon behövde också en dammsugare och gissa vem som har en hon vill bli av med.... Jo jag! Eva blev mycket glad över detta besked så idag har vi helt enkelt muntrat upp varandra!
När jag mockat och lagt upp mat tränade jag lite NH med Gymir i paddocken. Gjorde join up och när han väl ville kommunicera gick det skitbra. Det är så härligt när man känner att man samarbetar med ett djur som väger 350 kilo. När vi var klara med arbetet släppte jag ut honom i hagen igen och fyllde på vatten åt honom och Sleipnir. Det behövdes - det gamla bestod mest av is och hösilage. När vattnet var påfyllt körde jag hem och slängde mig framför teven med en kopp thé - naaajs!
Bokade sedan transport ner till Gymir - känns skönt att det är gjort. Lite orolig är man ju alltid för att han ska få plats.

Nej, nu ska jag ägna mig åt min otroligt tidskrävande hobby häruppe - kolla på tv.

Blåsiga hälsningar

Vi i Brösarp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0