Det här med vintertid

Jag tror att jag, mina unga år till trots, börjar bli lite smått senil. Igår hade jag FULL koll på att vintertid börjar idag. Jag visste också att jag skulle träffa Lina i stallet klockan halv nio för att släppa ihop Geysir och Gymir.
Igår kväll var Saga här och vi käkade kladdkaka. Det blev ganska sent och jag gick inte och la mig förrän strax innan tre.
Mitt alarm stod på halv åtta, så jag skulle hinna allt vad man har att göra på morgonen. Halv åtta ringer som sagt mobilen och jag vaknar trött upp. Jag märker också att jag har somnat med TV:n på så där ser jag att klockan är halv SJU. Jag blir superförvirrad och fattar ingenting - man är ju lite trögtänkt på morgonen. Plötsligt skiner jag upp på insidan av faktumet att det nu är vintertid, man ska ställa tillbaka klockan och jag lugnt kan sova en timme till. Har ni hört något så fantastiskt innan? Glad som jag var fortsatte jag min välbehövliga skönhetssömn en timme till och gick sen upp och körde till stallet.
Väl i stallet fick jag vänta på Lina som är en riktig tidsoptimist, men även hon kom fram tillslut. Vi släppte ihop hästarna och det gick helt smärtfritt. Tillslut gick alla i samma hage utom Hekla som var inne och blev riden. Jag bestämde mig sen för att ta in Gymir och rida honom en sväng. Eftersom det regnad som   f a n  blev det ridhuset.
Vårt ridpass gick skitdåligt. Blä.
Efteråt fick han lite kraftfoder och sen släppte jag ut honom till de andra. Hekla som har varit lite elak mot honom innan försökte sparka honom men då gick Solen emellan. Solen är kär i Gymir och följer efter honom hela tiden. Heba, Lejontass och Solen har också börjat brunsta bara för att Gymir är i hagen. Han känner sig som tuppen i hönsgården och älskar all uppmärksamhet han får. Snacka om att han är snygg när han spänner upp nacken - mums!

Nu ska jag inte tråka ut er med min dag. Mamma ringde just och jag måste köra upp till Aurora och sätta på värmen i ett av rummen..

Regnblöta hälsningar från moi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0