Stalltjänst på äkta Bollerupsvis

Jag har blivit så seg på morgon. Orkade inte ta niobussen idag heller, tog den vid tio istället. Hunden fick följa med. Framme i stallet mockade jag åt Nizars häst, la upp mat och fyllde på vatten. När jag nästan var klar kom Stina och Sandra. De hade stora planer - dags att kratta mellan alla stallen! De bad mig om hjälp och eftersom att jag är ovanligt godhjärtad ställde jag självklart upp. Vi krattade och krattade och krattade lite till. Alla tre konstaterade (eftersom alla gått på Bollerup) att det var som att ha stalltjänst igen, utan Anette flåsande i bakhasorna. När vi jobbade på slutfinishen tyckte Stina att det kändes som upploppet på stalltjänsten och vi kunde inte göra annat än hålla med. "Har ni inte kommit längre? Vi är redan klara." "Men jag har inte kunnat göra något för jag har ingen KVAST!" Var några fraser som vi fnissade åt. Igenkänningshumor på hög nivå.
När vi var klara med vårt arbete fick vi massor av beröm av de andra och vi växte några centimeter. Jag gick och hämtade Gymir och de gick och hämtade sina kameler. Stina skulle släppa sin häst i ridhuset och Sandra skulle skritta ut en runda i skogen så jag joinade henne.
För övrigt var det svinkallt att rida i skogen. Gymir var lite knasig men ganska duktig. Han fick en massa mat inne stallet efter ridturen och fick sedan gå ut i hagen igen. Jag och Bonzo skyndade till bussen och åkte hem. Både jag och Bonzo har nu duschat och är rena och fräscha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. jo, det känner man absolut igen.

Bollerups stalltjänst är kanske inte det roligast i världen, men man har iaf lärt sig hur man jobbar ordentligt i ett bra tempo ;) hahah

2009-11-12 @ 17:20:57
Postat av: Louise

Eller hur! Vi fick frågan: Är det sån där man blir på Bollerup ;)! Ja, man blir nog bra utbildad inom mockning, sopning och krattning iaf ^^,

2009-11-12 @ 19:23:53
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0