Stallet och Bollerupsvisit

Drog till stallet vid kvart över åtta i morse. Vädret var ju bara helt underbart och dessutom skulle hovslagaren komma, ville ha mockat klart innan hon kom.
Gymir går nu utan bakskor, ganska skönt faktiskt. Fick betala 500 kronor bara så det är jag skitnöjd med. Efter hovslagaren red jag ut en runda med Susanne (jag vet att man ska undvika att rida efter en skoning men åååh, han klarar sig). Det var trevligt att rida ut i det fina vädret, Gymir var på hugget och travade så fint som ni bara inte kan tänka er!

Efter ridturen fick jag höra att Hekla skulle till Bollerup för att röntgas. Tina frågade om jag ville hänga med och självklart ville jag det. Gymir fick lite kraftfoder och fick sen stå inne så länge. Lina och hennes dotter Bella kom också, vi skulle hämta en häst som de kanske ska köpa i Östra Vemmerlöv (den skulle besiktigas).
I vilket fall som helst så skulle vi lasta Hekla. Kul. Not. Hon är jäkligt liten (islandshäst i B-ponnystorlek) men också jäkligt stark. Hon stegrade sig och höll på men in fick vi henne. Sen körde vi och hämtade nästa häst och landade på Bollerup i lagom tid. När vi kom fram mötte jag Frida och det var alltid lika trevligt.

Den vita ponnyn besiktigades och gick igenom. Under böjprovet träffade jag Hannah Steele också - mycket trevligt. Sen var det Heklas tur. Hon har haft fång så hennes hovar skulle röntgas. Det gick ganska bra, hovbenen har roterat lite men det var ingen fara - hon är fullt ridbar. Veterinären frågade om det var jag som brukade rida henne. Konstiga bilder dök upp i mitt huvud. Louise på en B-ponny (eller ja, B-islandshäst). Det hade sett hrm... Fint ut.

Tillbaka på Sandvången släppte jag ut Myran och tog in de andra hästarna. Sen var det hem och käka lite mackor. Har handlat för tacos till ikväll och sen blir det väl bort till Saga senare.


Det var min dag idag :)



Valvet, gröningen och veterinärkliniken på Bollerup.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0