Stallet och arbetsförmedlingen.

Först och främst var jag i stallet idag. Är detta något nytt eller? Knappast.
I vilket fall som helst så mockade jag till Nizars hästar. Efter det hämtade jag Gymir och skrittade honom lite. Kände mig stressad så det var ingen större idé att lägga ner någon större tid på det hela. Dessutom var Bonzo med och han orkar inte särskilt mycket. När jag skulle släppa ut Gymir rymde Bonzo eftersom han såg en tax. Taxen blev livrädd och vände på andra hållet. Bonzo pinnade på efter. Taxen segrade och Bonzo gav upp.

För övrigt så är den nya hästen 1.74 i mankhöjd. 40 cm högre än min...

Mamma var snäll och hämtade mig i stallet. Jag duschade och snofsade till mig lite och skulle då gå till Aurora för att skriva ut några papper. På vägen mötte jag Johanna som skulle till stallet så hon skjutsade upp mig. Det tackar vi för.

När papperna var utskrivna gick jag till arbetsförmedlingen för att skriva in mig som arbetssökande. Först fick jag fylla i en massa saker till mitt CV och sen fick jag prata med någon som arbetade där. Jag lyckades också få en jobbcoach så det var ju positivt. Däremot något som var negativt var att man var tvungen att ha fyllt 20 för att få bidrag från A-kassan. Blä.
Anna, som hon som hjälpte mig hette, och jag hade väldigt fina konversationer.

Anna: Sen måste du fylla i ditt CV på datorn.
Jag: Men det har jag redan gjort.
Anna: Okej vad bra.

Anna: Sen måste du komma in här och lämna dina betyg och intyg från de du har arbetat hos.
Jag: Men det har jag redan med mig!
Anna: Vad bra!

Är väl inte vana vid att folk är förberedda ;)


Kommentarer
Postat av: eva

Hur hög är din pålle?

2009-11-17 @ 19:30:14
Postat av: Louise

Han är 134. Liten men naggande god ^^,

2009-11-17 @ 21:43:25
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0