Min hund

Jag är så fullkomligt fixerad vid min häst att jag ofta glömmer bort att nämna min hund.
Men för er som inte vet - har jag en hund.
Min hund är en cavalier king charles spaniel och kallas för Bonzo. Egentligen har han något krångligt stamtavlenamn men det skriver jag inte ens. Bonzo fyllde som sagt 10 år igår och vi har snart haft honom lika länge. Han var 12 veckor när vi köpte honom eftersom ägaren hade valt ut honom till avel men sen kom fram till att hon hade för många hanhundar. Detta betyder att han faktiskt är ganska fin (hehe).
Bonzo är väldigt söt men ack så tråkig. Kastar du en boll glor han på dig som om du vore dum och det är inte ens lönt att försöka leka med honom på andra sätt.
Men som sagt är han väldigt söt.
Han kan olika fullkonligt onödiga trix som high five, skäms och tass. Däremot kan han inte springa lös och han kan bara ligga på kommando om man har godis i handen.
Han har väldigt långa och tunga öron så nu på äldre dar hör han i stort sett ingenting.
Hans favorit sysselsättning är att pussas. Det går inte att stoppa hans framfart - han slutar aldrig!

Men som sagt är han väldigt söt. Väldigt söt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0