Min dag på Lugnadal!

Idag har jag jobbat på Lugnadal. Det är en hästgård i närheten av Sandvången. Johanna jobbar där och de behövde hjälp idag så jag ställde självklart upp!
Johanna hämtade mig på morgonen också åkte vi dit. Vi började med att kratsa hovarna på alla hästarna och sen kom Christina och Hanna ut. När vi hälsat bytte vi täcken på hästarna och tog ut dem i hagen. Allting gick smärtfritt och ingen större dramatik skedde.
Strax därefter tog Hanna in "Korven" och red honom medan vi andra mockade. Jag är otroligt imponerad över ordningen i deras stall. Allting var fantastiskt rent och snyggt. Det var jättenoga med mockningen men det gjorde inte mig något, jag gillar ordning. När det var mockat skulle vi låta det ligga uppe vid kanterna så gick Christina efter och spred ut det. Helt platt ska det vara.
När Hanna ridit "Korven" gick vi in och fikade på thé och mackor en ganska lång stund. Med lite mat i magen gick jag och hämtade "Grålle" åt Hanna och sen fortsatte vi med mockningen. Det tar tid när det ska vara ordentligt. Vi fortsatte med att fylla på halm i boxarna och dessutom dammtorka alla galler, krubbor, dörrar och saltstenshållare. Även om det tog tid så tycker jag att det är helt otroligt att man har sådan ordning i stallet. Riktigt, riktigt fint!

Vid halv två skjutsade Christina hem mig och sen tog jag moppen till Sandvången. Mockade åt Nizars hästar och hjälpte sen Tina att ta in alla. Longerade Gymir i ridhuset en stund, han var riktigt fin med inspänningarna. Hans trav var bara... Wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0