Min dag idag

Tio över tio tog jag bussen till Vik och traskade den långa vägen till stallet. Väl framme fixade jag åt Nizars häst och sen red jag mitt troll. Han var lite knäpp när vi var ute och lyssnade ungefär lika bra som en döv kråka. Därför jobbade jag honom lite i ridhuset efteråt och då var han jätteduktig. Därför hoppade jag sedan av och ledde honom en sväng ute så att han skulle få pusta ut.
Inne i stallet fick han en massa mat och under tiden kom Nizar. Han hade tydligen försökt ringa mig flera gånger - det visade sig att han hade fått fel nummer.
När det där lilla missförståndet var utrett släppte jag ut Gymir i hagen och gick ner till bussen. Här hemma bytte jag om och skulle vara duktig och gå till arbetsförmedlingen (som självklart hade stängt). Detta ledde till att det bara var att vandra hemåt igen.
Här hemma har jag slappat som satan. Ganska najs måste jag säga. Gick en sväng med hunden men det var så jäkla kallt så det blev inte mycket till promenad. På promenaden såg jag ju den där båten som höll på att sjunka (nämnde det i tidigare inlägg) och det var liksom the big event of the day.

Igår chattade jag lite med Carro på facebook. Hon verkar ha det bra där borta i USA. De har säkert varmt och skönt i Santa Barbara vid det här laget...

Jag längtar till helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0