Glada Räkan sjunker!

Igår klagade jag på att det inte hände så mycket här i Simrishamn. Idag börjar det hända lite grejer i alla fall.

Här i stan finns det en restaurangbåt som kallas för "Glada Räkan". Under eftermiddagen hörde jag och Saga sirener och lite senare när jag var ute med hunden såg jag att räddningstjänsten hade någon slang inne i båten och att den låg lågt nere. Nu skriver Sydsvenskan om det hela:


"Glada Räkan" när att sjunka

Strax före klockan 15.30 kom larmet om att restaurangbåten Glada Räkan i hamnen i Simrishamn tar in vatten och håller på att sjunka.

SIMRISHAMN. Strax efter klockan 16 upptäckte hamnpersonal att Glada Räkan låg oroväckande lågt ner i vattnet. Vid närmare undersökning visade det sig att hon tagit in mycket vatten.

Räddningstjänsten tillkallades och kom till platsen med full styrka. Genast startades arbetet med länspumpning. Då visade det sig vara drygt en meter högt vattenstånd i kölen.
– Vi vet förstås ännu inte hur hon ser ut undertill, varför hon läcker och hur stor läckan kan vara, säger hamnchefen Jan Lundmark:
– Förmodligen får vi väl dra upp henne på slipen när länspumpningen är klar.

Även polis tillkallades. Det är för tidigt att säga någonting om orsak.

Glada Räkan är en restaurang som enbart är öppen under sommaren.

Mer information kommer.


Jag kommer också att hålla er uppdaterade om jag ser något nytt. Vi får väl se hur det slutar.


Bildkälla: sydsvenskan.se


Hela artikeln kan ni läsa här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0