Fullkomlig hästdag med favorit i repris

Idag har varit en fullständig hästdag. Strax innan nio gick jag till Saga också tog vi bussen till Edda och red en sväng på Loftur och Vidja. Kändes konstigt att vara tillbaka faktiskt - dock roligt att rida Loftur igen. Vi red bara till Stockeboda men Loftur var jättepigg. Han tyckte nog att det var roligt att vara ute utan att vara ute på en "tur". Fast för mitt självförtroende inbillar jag mig att det var för att jag red xD!
Turen gick ganska snabbt så sen gick vi en sväng med busshettisarna. Wilmer tyckte att de var väldigt rolig så han skällde en på dem = de försökte sparka honom.
Därefter tog jag och Saga en lunch och sen fick hästarna sin. Vid halv två kom lilla Hanna och red lektion på Grámann för Saga.

När Hannas lektion var slut åkte hästarna ut i hagen och vi gick till bussen. Väl hemma i Simrishamn gick var och en hem till sitt och käkade lite.

Efter det skulle vi köra moppe till stallet men min moppe fick PUNKA och vi sladdade så att vi höll på att köra omkull. Inte roligt att leda moppen hem sen...
Min snälla mamma fick ställa upp och skjutsa.
Väl framme fick vi låna Heba av Tina så vi red henne och Gymir i ridhuset. Gymir gick apdåligt. Saga fick prova att hopppa honom och det gick väl okej..
När vi var "nöjda" gav vi de kraftfoder och gick sen ut till hagen med dem. Där gav vi alla hästarna hö och sen kom Sagas mamma och hämtade oss.

Väl hemma fick jag kvällsmat och sen var jag ute med hunden.

Nu är jag lagom trött och ska glo på TV!

Kommentarer
Postat av: Saga

"Det gick väl okej." xD Haha

2009-11-03 @ 19:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0