Feng shui i ridhuset!

Puh! Idag har jag jobbat på. När jag kom till stallet och höll på att mocka behövde Stina hjälp med att flytta en dörr från ridhuset. Hon höll på att röja upp där. När jag var klar med hästarna gick jag dit och hjälpte till. Vi hjälptes åt att lyfta ut alla grejor ur "hinderboden" och det var ingen lätt uppgift kan jag säga. Bland annat var där ett badkar som vägde jäkligt mycket. Det var knappt att vi orkade det. Vi konstaterade det att en liten späd människa som är "size zero" aldrig hade pallat det. Därför är det bättre att vara lite större ;)!
Vi kämpade och slet, skrubbade väggen, lastade transporten full med saker som skulle till tippen och dessutom eldade vi upp allt i trä. Självklart fick vi en lunchpaus mitt i alltihop också :)! Allt slit var värt mödan för det blev jäkligt fint när vi blev klara. Dessutom gillar Stina grönsåpa lika mycket som jag så det använde vi självklart. Alla hinderstöd fick sig en rejäl omgång med såpan.
När vi inte orkade mer tog jag in Gymir och gav de stora hästarna mat. Sen tog vi in alla pållarna eftersom det regnade. Jag red Gymir en stund i ridhuset efteråt och det gick jättedåligt - tills jag galopperade. Han var riktigt riktigt duktig i galoppen, det gjorde min dag.
Efter ridpasset smorde jag sadel och träns, gav honom mat och släppte ut honom igen. Nu är jag äntligen hemma och har duschat och käkat kvällsmat. Sju timmar i stallet är inte dåligt!

Önskar att jag hade en kamera så att jag hade kunnat ta före och efter bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0