Det behövs inte mycket.

Jag är ju 18. Jag är 18 och har inget körkort. Min mamma är änka och har därför svårt att hinna övningsköra med mig. Därför går det som det går.
För att kunna ta mig till stallet kör jag moppe. Det är jäkligt pinsamt men det är ett bra och billigt färdmedel. Min moppe fick punka för några veckor sen och jag har inte kunnat köra den, jag har fått åka buss. Det går bra att åka buss men det är det att det är rätt långt att gå till stallet från hållplatsen. Det jobbigaste är ändå att jag måste passa en tid hela tiden. Bussen går en gång i timmen (vilket i och för sig är ofta här) och jag vill ju inte gärna komma hem alldeles för sent.
Det jag ville komma till är att moppen nu är lagad! Den har fått ett nytt fint bakdäck och går fortare än någonsin. Äntligen äntligen äntligen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte ens en moppe och det går inga bussar till mitt stall. Cyklar 1 mil om dan, eller blir hämtad/lämnad av systrarna när de känner sig snälla mot mig :P

2009-11-17 @ 19:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0