Crazy horse

Min ridtur på Gymir idag var... Intressant.
Till att börja med träffade jag en barndomskamrats mamma till häst. Hon red med en annan som hade en jättesöt Spuniavkomma. Det var trevligt att prata lite så jag följde med dem en bit på vägen. De var påväg hem till Kulla så jag tog av strax innan. Jag red på som vanligt och när jag kom till hoppstigen blev jag ju självklart hoppsugen. HERREJ-VLAR vad duktig han var! Jag har aldrig upplevt att han hoppat så bra innan. Han var riktigt duktig. Ska nog hoppa lite i ridhuset imorgon.
När jag sen kom till kärleksallén tänkte jag galoppera för fullt - det mår han bra av. Jaa, det gick ju bra till jag skulle stanna. Det gick inte lika bra. Sen var han helt galen i huvudet sista biten. Det gick inte att trava, han var helt övertänd.

Väl tillbaka på gården fick han lite (mycket) mat och sen tog jag ut honom till hagen. Fölen som gått uppe på gården fick också komma ut. Tina och Mirri skulle ta upp dem och stoet rymde. Jag lyckades driva upp henne men sen rymde på hon och Dimma igen. Tillslut fick vi in dem i hagen.



Jag är inte på något blogghumör för tillfället. Hoppas att mitt inlägg inte var allt för dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0