Dagen efter (midsommar alltså)

Nu är midsommarfirandet officiellt slut. Nog för att vi ska ha gäster ikväll (eller ja, mamma) men jag tar det som att det är över nu.
Gårdagen tillbringades dels här hemma och dels utanför stan. Jag, AE, CE och IA var först här och käkade lite onyttigheter samt lite jordgubbar (inköpta för dagen på torget!). Efter detta cyklade vi till Gröstorp där JH hade bjudit in oss på fest. Det var nog inte den roligaste fest jag har varit på men det gick att härda ut. Det fanns åtminstone en studsmatta som jag och IA kunde roa oss med, trots att den blev hal framåt kvällen och hon flög av (inga skador).
Vid tolv drog vi hem istället och käkade lite makaroner, snackade och bara tog det lugnt. Vid halv tre gick vi och la oss.
Halv åtta ringde min klocka, dags att gå upp för att följa dem till bussen och sen vackert traska hem igen och städa/plocka undan. När jag var klar satte jag mig och tog det lugnt i soffan - läser om da Vinci koden nu så den gjorde mig sällskap.
Strax efter elva tänkte vi sticka till Bo Ohlsson men självklart var det ju stängt (och de som har öppet 363 dagar om året). Dock var det inte helt förgäves för vi köpte en ny övningskörningsskylt (tappade den förra) så jag fick köra hem via Skåne Tranås (mamma skulle till plantskolan - som var stängd).

Nu orkar jag inte skriva mer - det blev ändå inte som jag tänkt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0