Låååång ridtur och arbete

Vädret håller i sig - skönt. Även om jag klagar på att det är varmt så är jag tacksam över att vädret är så fint som det är.

Gick upp vid åtta i morse. Drog på mig ridbrallorna, käkade frukost och lite så - sen stack jag till stallet. Jag och Saga körde samtidigt då vi hade bestämt att vi skulle mötas i skogen och rida lite tillsammans. När jag kom till stallet hade jag tur - Gymir stod vi grinden - så jag tog in honom, borstade, sprejade flygmedel, sadlade och så vidare och begav mig sen. Mötte Saga strax innan "hoppstigen" så vi red över där, tillbaka och sen över igen så vi fick hoppa lite. Red sen på olika vägar i skogen och efter lite mer än två timmar var jag hemma igen.
Väl framme i stallet fick Myran lite mat och sen släppte jag ut honom i hagen och körde hem för att duscha. Efter duschen tog jag två mackor och la mig sen på terassen i tio minuter. Blev less ganska fort så jag gjorde mig klar för jobbet och gick sen dit vid kvart över två. Kom lite tidigt så jag satte mig i fikarummet och snackade med de andra och sen gick vi ner tillsammans. Stundtals var där nästan inget folk alls medan det ibland var långa köer trots fem kassor öppna. För det mesta satt jag i kassan men fick också roa mig med att fylla på snus och hjälpa folk att hitta saker och ting i butiken. Klockan åtta stängde vi, tömde kassor och sådant och gick sedan hem.
Väl hemma åt jag lite och sen kollade jag, tillsammans med Madde och Sanna, på Wallander "Skulden".
Just nu sitter jag här och har inte så mycket att göra. Typisk fredagkväll i min hemstad ^^,!

28.grader@huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0