Flit och solsken

Idag har jag varit duktig - eller ja, ganska.
Hade en häärlig sovmorgon, vaknade inte förrän 11. Jag var nog rätt trött då jag inte kunde somna igår eftersom det var över 26 grader inne i huset - VARMT! I morse när jag vaknade var det dock över 27 grader.
I vilket fall som helst kollade jag på "Sjunde Himlen" (som vanligt, allt i sin ordning) och käkade två mackor till frukost. När programmet var slut drog jag på ridbrallorna och cyklade(!) till stallet. Jag förstår inte hur jag kom på denna ypperligt korkade idén att cykla 1 mil, i solsken och närmre 30-gradig värme. Jag svettades som en gris och hade självklart ingen vattenflaska med mig (smart). När jag kom fram till stallet, svettig och andfådd, tog jag in Gymir och gjorde iordning honom. Sen tog jag en tur till "hoppstigen" i skogen - riktig kul att skutta lite. När jag kom tillbaka var både jag och Myran genomsvettiga och trötta så jag matade honom och släppte ut honom i hagen igen. Själv återvände jag till min mörkgröna springare och trampade hemåt. Denna gången tog jag åtminstone av mig chapsen och kavlade upp ridbrallorna så att jag inte skulle gå under av värmeslag och total uttorkning. Kom hem och drack fyra glas vatten och käkade lite fil och flingor, sen körde jag, mamma och Sanna och handlade lite mat. Väl hemma gick jag en sväng med hunden och hoppade sen i duschen (vilket behövdes VÄLDIGT mycket). Just nu sitter jag med datorn i knäet nere i vardagsrummet och väntar på att maten ska bli klar. Mamma och Kjelle lagar oxfilé (extrapris på ICA) och potatishalvor i ugnen. Jag känner redan hur det vattnas i munnen, gott ska det bli!

Sooooooooooligt hej då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0