Arbete, skogstur och sommarvärme

Jag är så kär, så kär - i vädret! Gud vad jag älskar när det bara blåser en lätt bris och solen står på, jag känner mig lycklig i hela kroppen då.
Idag var det dags att arbeta igen, började klockan 10 så jag fick sovmorgon i en timme. Satt som vanligt mest i kassan men fick också en guidad visning på lagret och packade upp liiiite varor - det är också viktigt att känna till ;)!
Efter jobbet värmde jag två gifflar och åt dem tillsammans med ett glas mjölk samtidigt som jag kollade på "Sjunde Himlen". När programmet var slut och jag fått en lovely sockerkick moppade jag iväg till stallet och tog ut Myran på en sväng. Red ganska långt så han var bra svettig när vi kom tillbaka. Hittade en finfin äng som man kan rida dressyr på, även om jag inte är säker på att jag får. Funderar på att sticka dit skittidigt på morgonen eller något och rida ett dressyrpass - skulle verkligen behövas!
Egentligen var tanken att jag och Saga skulle rida tillsammans imorgon men hon klantade sig och red Vidja två gånger idag så Eva sa åt henne att tömköra imorgon istället. Tråkigt värre men det kommer fler dagar - vi ska försöka ta det på lördag istället.
När Gymir var ute i hagen igen körde jag hem och käkade ris och fläskfilégryta. Satt ute på terassen och njöt av värmet med boken "Gömda" (omläsning på G). För tillfället kollar jag på "Supersize vs. superskinny". Funderar på att ta en snabbdusch och sen krypa till sängs med min bok. Vi får se hur jag gör!

Puss i påsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0