Två skogsturer

Alltid lika underbart att vara i stallet!

Red först ut på Gymir, fick sällskap med hon som äger hästen Stina brukar låna. Gymir var pigg som vanligt, dock hade han en helt otrolig trav! Benen upp i vädret, jag såg mycket av hans knän trots att jag satt lite bakåtlutad och försökte sitta ner i älgtraven.

Tog sen en sväng med Heba tillsammans med Sandra och Duffy. Heba blev sur varje gång jag försökte kräva något så hon småstegrade lite, galopperade på stället och annat roligt. Dock börjar både tölten och galoppen bli bättre vilket är roligt. Tidigare lyssnade hon inte på galoppskänkeln, men hon börjar förstå. Jag har inte heller fått  henne i höger galopp tidigare, men idag gick det.

Härligt med framsteg.

Efter ridturen var Heba supersvettig så jag gav henne mat och satte på henne ett svettäcke medan jag och Stina plockade in kusarna. Allt gick smärtfritt och jag släppte ut Heba och passade då på att ta med isisarnas kvällsmat ut. Stofölet lyckades självklart rymma, men idag gick det att få in henne igen. Tack för det.


Ett tips! Kör inte moped på grusväg när ni är grymt kissenödiga. Provade det idag, inte kul.



Puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ett tips! Kör inte moped på grusväg när ni är grymt kissenödiga. Provade det idag, inte kul." HAHAHAHAHAH



Hellre galopp på stället än galopp i 200km/h rakt fram ;)

2009-12-12 @ 17:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0