Stalldag

Är det inte underbart när man kan vara i stallet hela dagen?

Körde dit vid tiotiden och mockade till kamelerna. Då jag var klar krattade jag och Stina gårdsplanen för att sedan vara så smarta och hitta en harv som vi kopplade efter gräsklipparen. Med vår fina uppfinning harvade vi gårdsplanen så att den blev riktigt snygg. Eller rättare sagt så körde Stina runt på gräsklipparen medan jag fick ta upp alla högar som blivit när vi krattat...

Strax därpå kom en tjej som ville rida lite islandshäst. Hon fick rida Solen, Tina tog Dimma, Stina tog Geysir och jag tog Heba. Jag, Tina och tjejen red ut i skogen medan Stina skrittade med Jens som ledde Lejontass. Heba var faktiskt riktigt duktig, bättre än sist jag red henne.

Efter ridturen tog jag nästa häst - lilla Myran. Red honom en liten stund i ridhuset, hoppade något hinder och sen fodrade jag honom. Eftersom Stina och Jens dragit in till Simrishamn tog jag och Sandra in hästarna så länge. Jag gav även islandshästarna mat och släppte ut Gymir till sina kompisar.


Nu har jag varit ute med hunden och ska fortsätta kolla på "Big Fish" - en film av Tim Burton. Jag tycker den är riktigt bra, ni borde se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0