Ridtur i mörkret.

Åh härligt! Sitter här nyduschad och kollar på "Gossip Girl". Har varit i stallet i stort sett hela dagen, dock jobbade jag hos mamma i morse.

Vi flyttade islandshästarna till en ny hage. Hekla kom då närmre sin lilla bebis och blev överlycklig, så lycklig att hon sprängde staketet till sin egen hage. Därför gick hon lös runt hans hage och betade vi hans sida. Stina orkade inte med henne så jag och Jens traskade dit med lite mat till de andra hästarna. Hoppade upp på Gymir i grimma och red efter Hekla. Självklart började hon galoppera, så jag galopperade efter, slängde ut pisken framför henne och lyckades trycka upp henne i ett hörn vid grinden. Dock var själva gången lite för bred så hon lyckades smita förbi oss, annars hade det varit lite coolt att lyckas fånga henne.

Efter detta lilla äventyr red jag och Stina ut. Jens fick gå efter med lilla Limpan. Det var redan mörkt ute så vi fick ha ficklampa med oss för att hitta i den mörka skogen. Stinas häst var superpigg så på slutet fick hon galoppera lite. Jag som satt barbacka på Gymir tog det lite lugnt och då började han takta för att sedan börja tölta. När han började galoppera tänkte jag bara jaja. Men hästen nöjer sig inte med det utan han drar iväg i världens pass! Jag som som sagt sitter barbacka i mörkret kämpar istället med att hålla mig kvar istället för att stanna honom. När vi når fram till Stina lyckas jag äntligen hitta balansen och bromsar in.


Härligt med lite äventyr såhär på söndagskvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0