Nytt inlägg

När jag mockat idag hämtade jag Myran och borstade av honom lite snabbt. När jag sedan gick till ridhuset mötte jag Stina. Eftersom Stina fyller 20 idag sa jag självklart grattis och uppmanade henne till att gå till Systemet och handla. När hon sedan frågade vad jag skulle göra och jag svarade rida med en häst iklädd endast grimma och grimskaft fick jag en väldigt konstig blick.

Konstiga blickar eller ej, jag gick in i ridhuset och satt upp. Grimskaftet använde jag som en fegisrem, man vet ju aldrig var galningen kan hitta på xD. Ärligt talat var han faktiskt riktigt, riktigt duktig. Vi travade, töltade och galopperade utan problem. Han har lite svårt för volterna i trav då han mest tror att han ska öka hela tiden - det får vi jobba på.
Jag red inte så länge eftersom han var så duktig. Istället gick jag in i stallet och gav honom lite mat.
Eftersom vi hittade en sele igår bestämde jag mig för att prova den på Gymir. Både däckeln och bröstan passade bra, fast den saknar baksele och draglinor. Det ska bli väldigt kul när han är inkörd.
Eftersom det dessutom snöade idag blev man ju lite tolksugen. Stina tyckte att vi skulle tolka efter Heba och när jag föreslog att vi kunde göra det efter Gymir kollade hon skumt på mig. "Det skulle jag aldrig göra! Det vågar jag inte", sa hon. Man kan väl inte vara rädd för Gymir heller?

Selen var inte i något jättebra skick så jag smorde den, släppte ut Myran och körde sedan hem. Nu sitter jag med en kopp thé framför mig och kollar på TV. Ska gå och handla lite sen.



Pöss i påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0