Nu jäklar!

Nu ska jag ta tag i min blogg. Vi får se hur länge jag orkar hålla på ;)!

Idag var jag först på Lugnadal och hjälpte till. Efter det fick jag skjuts till Sandvången och stod i hagen och pussade lite på pållarna. När jag äntligen orkade mocka gick jag och gjorde det. Drygt som jag vet inte vad att dra skottkärran i snön...

Mockade och fixade för att sedan ta in alla hästarna. Tina var iväg och hämtade hö så jag hade lovat att ta in pållarna. Alla var tro det eller ej snälla.

Gav sen islänningarna en höbal och hjälpte Emma att lasta Elmer som ska hem över jul. Han gick snällt på och jag gick och hämtade Heba. Borstade, red i ridhuset och sen fick hon mat inne i stallet. Hämtade Gymir och medan jag gjorde iordning honom kom Tina med kaka. Den var riktigt god, hette "Ryttarkaka" och var någon form av chokladkaka med kokos. Riktigt, riktigt god.
Longerade Gymir och övade lite NH. Han ägde. Jävligt mycket.

Bara så att ni vet.

Fick skjuts hem av Tina och Jens och nu sitter jag här och slöar. Lång dag idag.



Solen chillar i hagen


Gymir är lite frusen av sig så han får ha vintertäcke på sig.


Kommentarer
Postat av: JosefineSK

Hej hej,



Jag var i kontakt med dig när du hade Gymir ute på annons för något år sedan. Jag ser att du inte sålt honom, utan att han är kvar hos dig och har det bra!



Ge honom en god jul- kram från mig!



Hälsningar

Josefine Ståhl Kornerup

2009-12-24 @ 00:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0