No title

Oh yes! Äntligen börjar ridningen gå framåt igen!

Min dag såg ut såhär:
Jag släpade mig upp strax innan halv tio. Jag mådde faktiskt bra. Käkade lite frukost och drog till stallet och mockade. Tog in Gymir och borstade honom med i stort sett alla borstar jag har, sen satte jag in honom i en box och gav honom lite hösilage. Själv satte jag mig under vattenhinken och bara lyssnade på när han tuggade, det är så rofyllt.
Vid halv två ringde Saga och jag körde till Kulla för att repetera deras program till julshowen. De klantade till det ganska mycket men jag vet vad jag ska göra så jag körde tillbaka till Sandvången.

På Sandvången red jag Gymir i ridhuset. Till en början gick det inte alls bra men efter en rejäl tölt började det lossnade. Han kom ner fint, gav eftergift i nacken och tog stöd på bettet. Hans problem är ofta att han antingen kämpar emot eller knäcker av och går i falsk form. Inget önskvärt alltså. Sandra som red samtidigt som mig på sin otroligt snygga pålle tyckte att han var fin. Man blir så glad av beröm! Men hennes häst är också riktigt, riktigt fin. Han är så otroligt välvårdad.


Nu på kvällen har jag umgåtts med Saga och Jesper. Vi kollade på en mysko film som hette typ "Pulse" eller något.



Nu blire sängen - jobba på Aurora imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0