Lite mer

Jag har ungefär precis kommit hem. Är ganska så trött, därför orkar jag inte skriva så mycket i bloggen.

Men jag kan ju upplysa mina kära läsare om vad jag har gjort idag!

Vid tiotiden stack jag till stallet och började mocka. Hann bara mocka och lägga upp mat innan Anna och Stina frågade om jag skulle med ut och rida. Sagt och gjort, vi drog ut på en runda. Anna och Tassen hade inte riktigt samma tempo som mig och Stina så vi stack iväg före. Vi kantrade en jääääättelång bit och det var så himla härligt. Dagens runda innehöll massor med galopp så Gymir var ganska trött. På hemvägen bytte vi dessutom häst så jag red stor häst(!), lite läskigt men det gick bra. Fick rida med gramantyglar för första gången dessutom.

Tillbaka på gården fick Gymir mat och jag fixade det sista till kamelerna. När Gymir kommit ut i hagen betalade jag min lilla stallhyra och fick dessutom lön. Alltid trevligt det.
Vi fixade dessutom lite med vagnen som vi ska köra islandshästarna med. Ska nog köra in Myran också, han hade säkert tyckt om det. Tydligen så är Heba redan inkörd.

Vi hann inte göra så mycket med vagnen innan det var dags för Lukas att ta tåget hem. Innan vi körde honom till tåget började vi kratta lite mellan stallarna och en drog vi till stan. När han var lämnad tog jag och Stina en fika och sen handlade vi lite åt Tina på ICA för att sedan dra tillbaka. Vi fortsatte då med vår krattning så det blev riktigt snyggt.

När jag var lagom trött körde jag hem och gick ut med hunden. Snart ska jag gå till Saga och mysa med lite lussebullar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0