Havsritt och tömkörning

I morse såg det mörkt ut. Regnet vräkte ner under tiden jag mockade och fixade. Hästarna stod och hängde i hagen.

Helt plötsligt medan jag och Stina tog en paus i halmladan slutade det regna. Det gick till och med så långt att solen tittade fram. Tur var väl det för strax därpå kom Sabina för att rida med mig. Vi hämtade hästarna, jag tog Gymir och hon tog Solen som vanligt också red vi ner till havet. Jag måste säga att det var en härlig tur. Svårt att tro att det är december nu! Varmt och skönt. Gymirs trav är bara helt otrolig för tillfället.

Efter turen tog jag in Heba och tömkörde henne lite i ridhuset. Det gick väldigt dåligt. Fyrtakt i alla gångarter utom i tölten. Kul.. Men det ska nog bli ordning på henne också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0