Alla mina dagar är underbara

Jag känner mig ovanligt tillfreds med livet! Trots att jag inte har något jobb eller så, så är allting underbart.

Stack till stallet vid halv tio. Mockade till kamelerna och hade en så kallad konstpaus med Stina (hennes förslag såklart). Efter vår fina paus och pratstund hämtade jag in Heba och började borsta igenom henne ordentligt. Strax därefter kom Sabina som var där igår för att rida Solen så vi red ut tillsammans. Blev en ganska lång och härlig tur. Heba roade sig med att galoppera på stället och bocka lite. Helt ärligt var det bara roligt.
Efter ridturen fick hästarna mat och fick sen komma ut i hagen. Tog in Gymir istället och red en sväng på honom. Idag var han riktigt, riktigt dyr! Hans trav är helt fantastisk. Dessutom stod det en stooooor skördare i skogen (ni vet en sån där som fäller träd och så), den lät som jag vet inte vad och det dånade i skogen. Tror ni min häst brydde sig? Inte ett dugg! Jag måste säga att jag är väldigt stolt över honom.

Tillbaka i stallet fick även han lite mat också fick han komma ut till sina kompisar igen. Jag tog itu med att smörja hans sadel. Hann bara med den förrän de andra började ta in hästarna. Jag får jämt ta de knasiga... När Tina skulle släppa in Hekla stack hon. Hennes föl är på avvänjning så hon försökte springa till honom. Jag lyckades ta in Stinas häst under tiden utan större bekymmer. Däremot var det en häst kvar. Levara. Levara brukar vara jättesnäll vanligtvis, men blev väldigt uppstressad när Hekla sprang omkring som en tok. Då Tina just fått tag på Hekla tog jag Levara. Hon började genast takta och stegra sig, sprang på sidan och hoppade lite. Som tur var lugnade hon sig till slut och jag kunde andas ut.

Efter den lilla episoden putsade jag Hebas sadel och fortsatte sedan med både hennes och Gymirs träns. Eftersom att Hebas huvudlag är brunt, och tyglar och nosgrimma svart, tog jag huvudlaget till mitt hack och satte på istället. Blev lite snyggare faktiskt!


Nu är jag hemma igen och har varit ute med hunden. Vi ska äta spagetti och köttfärssås till kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0